ماهی منجمد و راه های شناخت آن

ماهی منجمد و راه های شناخت آن

ماهی منجمد و راه های شناخت آن :

همانطور که می دانید فروشگاه ماهی بندر کلیه محصولات را به صورت روزانه تهیه و بعد از انجام فرآوری (پاک کردن) آنها را شستشو نموده و با توجه به خودداری باربری هوایی آنها را درون کیسه های کاملا بهداشتی قرار داده و جهت حفظ کیفیت و جلوگیری از اکسیداسیون محصولات، هوای داخل آنها را با دستگاه کاملا تخلیه(وکیوم) و سپس منجمد مینماید.
اما برخی فروشندگان بی انصاف و سودجو ماهی و میگو را در فصول ارزانی خریداری و منجمد میکنند و در فصل گرانی بعنوان محصول تازه روانه بازار میکنند.

از همین رو شناخت تفاوت های ماهی و میگو منجمد از تازه میتواند به سلامتی خانواده ها کمک شایانی نماید.

ماهی منجمد را در ۲ حالت می‌توان بررسی کرد؛ یکی در حالت انجماد و دیگر بعد از رفع انجماد.

در حالت انجماد اگرچه تشخیص کهنه یا فاسد بودن ماهی به دلیل تاثیر فرآیند انجماد براحتی امکان‌پذیر نیست، اما چشمان فرو رفته و شیری رنگ و بوی نامطبوع ماهی منجمد کهنه قابل تفکیک است. معمولا مردمک چشم ماهی منجمد با کیفیت مطلوب باید دارای یک نقطه سفید رنگ باشد و بر سطح پوست آن سوختگی حاصل از انجماد و زردشدگی دیده نشود. زرد بودن پوست یا احتمالا گوشت ماهی، حاصل از اکسیداسیون و تجزیه و تخریب چربی‌های آن است که اغلب در شرایط نگهداری نامطلوب در سردخانه و کهنه بودن محصول ایجاد می‌شود.

اما در بررسی بعد از رفع انجماد محصولات که بسیار مهم است، بهتر می‌توان کهنه یا فاسد بودن را تشخیص داد.
در ماهی و میگو کهنه یا فاسد شده پس از رفع انجماد از برش ها خونابه غلیظ و بد بو به رنگ قهوه‌ای خارج می‌شود، چشم‌ها کدر و بسیار گود رفته است. پوست و باله‌ها خشک و کدر بوده و براحتی کنده می‌شود و هنگام استفاده بوی نامطبوع به مشام می‌رسد.
گوشت این گونه‌ محصولات نیز حالت سفت و ارتجاعی نداشته به طوری که با فشار انگشت روی گوشت فرورفتگی دائم در آن ایجاد شده و این گوشت هنگام پخت یا سرخ شدن از هم جدا شده و وا می‌رود.

از ابتدای شروع فعالیت این فروشگاه ما همیشه سعی کرده ایم که کلیه محصولات را تازه، بدون واسطه و از صیادان بندر عباس و قشم تهیه و به دست مشتری برسانیم.
این رسالت ماست و ما نسبت به انجام آن به مشتریان محترم متعهدیم.

◽️◾️فروشگاه ماهی بندر◾️◽️
▫️▪️عرضه محصولات دریایی تازه و ارگانیک بندرعباس▪️▫️